I Love food ❤

02-04-2019

Mijn liefde voor eten, ik zag het als een probleem. Maar ik heb nu van mijn probleem mijn liefde gemaakt. Ik hou nou eenmaal van eten! Ik ben een echte bourgondiër. Je kent het wel, wie eet er nou nooit eens een hele zak chips leeg, leeg tot de laatste kruimel! En dat je daarna denkt oeps was dit nu echt nodig? Dat denkt iedereen toch? Nu heb ik weer een balans gevonden, zie slecht eten niet meer als slecht. Heel lang leefde ik in een soort van identiteitscrisis, gezond eten vond/ vind ik heel erg belangrijk, maar ik hou ook van chocola, chips en eigenlijk van alles! Oke ik geef toe niet alles, zalm lust ik echt niet ;) Maar dat kon niet.......dat mocht niet van mezelf, ik had het nodig om even geen emoties te voelen, zodat ik letterlijk mijn gevoelens eruit kon spugen...  Totdat ik leerde wat balans echt betekende en de connectie tussen mijn lichaam en geest weer terug begon te komen, daardoor rust bij mezelf vond, mijn emoties toeliet, er andere manieren voor vond en het accepteerde dat een kant in mij hield van sporten, gezond eten en die andere kant hield van chips en chocola! Ik kies nu bewust waar ik zin aan heb, doordat ik geleerd heb dat ik het mezelf mag toestaan, sla ik er niet meer in door. En het klopt soms kies ik er bewust voor om lekker door te slaan. Gewoon omdat ik dat wil, het mag zonder mij daar schuldig over te voelen en dan wordt een zak chips ineens niet meer zo ongezond als dat je denkt, heb je niet meer de behoefte om daarna nog een zak chips leeg te eten. Maar kun je weer genieten van al het eten, zonder er een label gezond & ongezond aan te hangen. Ik post nog wel eens op Instagram (Nicole_roes_2) of op Facebook wat ik eet, dan krijg ik altijd de vraag of ik een recept ervan heb! Deze deel ik natuurlijk graag met jullie, laat je mij weten wanneer je het gemaakt hebt en of je het net zo lekker vond als dat ik het vind? Wil je weten hoe ik de balans terug heb gevonden of misschien wil je zelf weer balans en de regie over jouw leven? volg mij dan, ik kom er op terug en anders stuur mij gerust een berichtje!

Ingrediënten havermout pannenkoeken

  1. 35 gram havermout meel (vermaal je normale havermoutvlokken tot meel in een keukenmachine)
  2. 1 banaan.
  3. 1 ei.
  4. 1 tl bakpoeder.
  5. Klein scheutje (plantaardige) melk - zoals amandel-, soja- of havermelk.
  6. 1 tl kaneel.
  7. Zout.
  8. Kokosolie (of olijfolie/roomboter)

Voeg alle ingrediënten samen, en bak de pannenkoeken.

Gebruik fruit en yoghurt naar keuze.

Eetsmakelijk!

Ingrediënten 

Chips naar keuze!

Hoeveel je wil en het tijdstip van eten naar eigen inzicht, ik vind paprika het lekkerste en dan het liefst in de ochtend, middag, avond, nacht, in bed, op de bank maar gewoon in een bakje smaken ze ook prima!

Ingrediënten banaan/ pindakaas bowl

1.   Soya yoghurt 200 ml

2.   1 hele banaan

3.   1 eetlepel pindakaas

4.  cruesli / muesli en noten

5. 1 eetlepel cacao poeder

Roer de yoghurt, een halve banaan en de pindakaas door elkaar.

Voeg de cruesli/ muesli, noten en cacao toe.

Snij de andere halve banaan in plakjes en smullen maar!


Ingrediënten

M&m's, een hand vol of een hele zak mag natuurlijk ook! Mij maakt het niet zoveel uit van welk merk ze zijn, maar de gele vind ik het aller lekkerst. Het liefst met een kopje thee erbij, maar met koffie, cola, water en wijn smaken ze ook prima!

Ingrediënten haver pannenkoek 

1. 50 gram havermout.

2. 1 ei

3. Scheutje Soya melk.

4. 1 theelepel kaneel

5. Snufje zout.

6. Yoghurt

7. Aardbeien

Alles met elkaar mengen tot een beslag en daarna de pannenkoeken bakken. Doe op de pannenkoek yoghurt en aardbeien, dan weer een pannenkoek en versier hem met de aardbeien. En als laatste, geniet!




Ingrediënten voor 1 persoon
40 gr havermout
150 ml (plantaardige) melk
1 el kokos
Handje rozijnen
1 banaan
1 tl kaneel

yoghurt , pindakaas, druiven en cacaonibs voor de topping.

Zo maak je het
Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht stand).

Vet een ovenschaaltje (10cm) in met wat olie.

Snij de banaan in plakjes en leg deze op de bodem van het schaaltje. Bestrooi deze met wat kaneel.

Meng in een kommetje de havermout met de melk en de kaneel. Voeg naar wens agavesiroop of honing toe.

Voeg de rozijnen toe en meng het even doorelkaar.

Giet de havermout op de banaan.

Bak het havermouttaartje in 35 minuten goudbruin.

Keer hem om op een bordje.

Meng de yoghurt met een eetlepel pindakaas en leg dit boven op het taartje, voeg druiven en cacaonibs naar eigen behoefte toe. Eetsmakelijk!


Ingrediënten ei muffins.

voor 6-8 ei muffins

  • 4 grote eieren
  • 100 ml plantaardige melk
  • 2 handjes spinazie
  • 1 rode paprika
  • 30 gram geitenkaas
  • zout en peper
  • 1 theelepel dille
  • 1 theelepel oregano

En hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 175 graden

  1. Snijd de rode paprika in kleine blokjes.
  2. Kluts de eieren en voeg plantaardige melk, dille, oregano, peper en zout toe.
  3. Gebruik een muffin bakvorm en vet die in of vul deze met muffin vormpjes. Doe een paar paprikastukjes in het vormpje, scheur de spinazie een beetje klein en verdeel dit ook. Doe de geitenkaas erbij.
  4. Vul het vormpje tot ongeveer 3/4 met het eimengsel.
  5. Bak in ongeveer 25 minuten goudbruin. Ze komen super mooi luchtig uit de oven, smullen maar!

Ingrediënten omelet.

1. Spinazie zoveel als je lekker vindt.

2. 3 eieren.

3. Tomaat

4. Noten en cruesli.

5. zout en peper.


Bak de spinazie, voeg de tomaatjes toe en maak het op smaak met peper en zout. Voeg de eieren toe, garneer met noten, cruesli en alles wat je lekker vindt! simpel maar zooooooo lekker.

© 2018 Eetstoornis blog. Gemaakt door Nicole Roes
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin