Voetreflextherapie, Het werkt voor mijn gevoel magisch.

07-04-2018

1 van de dingen wie mij heel erg helpen in de weg naar een gezond leven is een voetreflexmassage. De eerste keer dat een vriendin mij aanbood om mij een massage te geven zei ik heel enthousiast ja! Dit is overigens 1 van mijn valkuilen, ik zeg overal gelijk ja op, zonder er over na te denken of ik er echt gelukkig van word. Het echt is wat ik zelf wil? Of dat ik het voor een ander doe. Met dat ik ja gezegd had bedacht ik mij help! Ik haat voeten! Ik vind ze prima zolang ze sokken en schoenen aan hebben. Mijn eigen voeten gaf ik dan ook nooit de aandacht wie ze nodig hebben, laat staan wat ik van andermans voeten vind. Ik heb dan ook nooit begrepen dat er mensen bestaan wie voeten oké vinden.

'' Ik zeg overal gelijk ja op, zonder er over na te denken of ik er echt gelukkig van word''

 Ik besloot het aan te gaan en er niet voor weg te lopen, ik had het tenslotte nog nooit geprobeerd, dus wie weet vond ik het juist wel heel erg fijn? Tegen Marike kan ik alles zeggen, dus ook als ik het echt niet gewild had dan had ik dat gewoon kunnen zeggen. Ik was best zenuwachtig toen ik de eerste keer op de massage tafel ging liggen. Nu vandaag de dag zou ik niet meer zonder willen en kan ik het iedereen aanraden! Let me know ;) ik weet namelijk een hele goede! 

Elke week ga ik naar Marike toe, we beginnen de dag met een kopje koffie, bespreken de dingen wie ons bezig houden, alleen dat is al heel erg fijn. Aan de hand van mijn verhalen weet Marike altijd waar ik op dat moment het meeste baat bij heb, dit verschilt per keer. 1 van deze massages is bijvoorbeeld de spijsvertering, zoals jullie weten heb ik jaren lang laxeermiddelen geslikt, mijn darmen waren lui geworden en functioneerden niet meer. Ik wilde graag stoppen met laxeren en moest het gewoon ondergaan, door ermee te stoppen betekende dat, dat ik helemaal niet meer naar de wc kon, hierdoor raakte ik in paniek. Het moest weer opgang komen en dit had tijd nodig maar dit ging tegen mijn gevoel in. Ik was al dagen niet naar de wc geweest, raakte erdoor gestrest mijn buik deed heel erg pijn, voelde me opgezwollen en daardoor niet fijn. De massage was overigens geen pretje! Door het stimuleren van alles wat met je spijsvertering te maken heeft masseert ze op plekken waardoor je soms voor je gevoel hoog tegen het plafon aan vliegt van de pijn. Maar goed geloof mij het is het waard! Die zelfde middag kwam ik thuis, en moest ik na dat ik dagen lang niet meer naar de wc kon gewoon naar de wc! Als je me gezien had, weet ik zeker dat je heel hard zou moeten lachen, want ik heb letterlijk een vreugde dansje gedaan in de kamer. 

''Door ermee te stoppen betekende dat, dat ik helemaal niet meer naar de wc kon, hierdoor raakte ik in paniek!''

Ik ben Marike heel erg dankbaar, niet omdat ze mij masseert, overigens ben ik daar natuurlijk heel erg blij mee. Maar ik ben haar dankbaar omdat ze er altijd voor me is! Op wat voor manier dan ook, ze is er! Voor iedereen wie moeilijke momenten kent, maar ook mooie momenten. Koester de mensen om je heen! Ze geven je de lach op je gezicht, zorgen er voor dat de tranen op je wangen verdwijnen, in goede en minder goede tijden! 

-x- een dankbaar meisje! 

© 2018 Eetstoornis blog. Gemaakt door Nicole Roes
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin