De dag van mijn adviesplan...

27-02-2018

Geloof mij, ik heb maar 1 doel! En dat is beter worden, de weg bewandelen naar een vitaal leven, zodat mijn lichaam en geest weer in balans zijn. Dat ik weer kan genieten van eten, zonder dat ik er over na hoef te denken, laat staan ik er 24/7 mee bezig ben. Waar ik bang voor was werd waarheid die dag. En hoe graag ik ook gezond wil worden, toch was dit wel 1 van de momenten, waarbij ik misschien wel het liefst heel hard weg wilde rennen. Ergens had ik mij wel voorbereid op wat zou komen, maar toch op het moment wanneer je het hoort, hoop je nog onder de categorie ‘‘ het valt allemaal wel mee" te vallen.  De diagnose werd gesteld, Boulima nervosa. 

‘‘En hoe graag ik ook gezond wil worden, was dit toch wel 1 van de momenten, waarbij ik misschien wel het liefst heel hard weg wilde rennen,,

Ik ga een zwaar traject aan, drie maanden, elke week, vier dagen, verblijf ik in de kliniek, verschillende vormen van therapie ga ik volgen en dat allemaal in groepsverband, je leeft alle dagen met de groep. De meesten zullen denken dat is fijn, een groep met allemaal mensen wie het zelfde doormaken, je kan elkaar steunen, ze weten namelijk wat je doormaakt, en kunnen je daarbij helpen. Voor mij voelt het als een extra drempel, ik vind het namelijk moeilijk om me te uiten in een groep, maar voor dat ik daar teveel over na ga denken, bedenk ik mij dat dit misschien wel twee vliegen in 1 klap zijn. 

‘‘ Voor mij voelt het als een extra drempel, ik vind het namelijk moeilijk me te uiten in een groep,,

De therapieën zullen deels gaan over het eetgedrag, maar grotendeels over waar het vandaan komt, hoe ga je daarmee om? Gedragsveranderingen, en een andere gedachten gang creëren, zodat je leert ermee om te gaan. Mijn dagen bestaan uit 6 eetmomenten, het middag eten om je een idee te geven bestaat uit 3 boterhammen met een laag boter en je bent verplicht om deze dan te beleggen. Ik schrok hier heel erg van en werd dan ook erg emotioneel. Brood staat namelijk hoog aan mijn '' verboden lijst " en dit zal dan ook nog een behoorlijke uitdaging worden. Maar wanneer dit op orde is schijnt er weer ruimte te komen om te kijken naar waar het vandaan komt. Wanneer is het lichamelijke honger, en wanneer is het geestelijk.  

‘‘Brood staat namelijk hoog aan mijn ‘‘ verboden lijst´´ en dit zal dan ook nog een behoorlijke uitdaging worden,,

Er is een wachtlijst voor dit traject, en daarom gaan we eerst starten met een pré traject. Dit houdt in dat ik eerst 2 dagen, twee dagdelen in de week naar de kliniek ga, zodat ik al wel kan starten. De afspraak met de diëtiste is al gemaakt. Ergens heb ik er ook wel heel erg veel zin in! Jezelf weer ontdekken lijkt me namelijk een hele mooie reis! Grenzen aangeven en soms grenzen verleggen. Maar pas wanneer je je grenzen kent, kun je ze verleggen. 

© 2018 Eetstoornis blog. Gemaakt door Nicole Roes
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin