Complimenten wie wil ze niet? I love it!

02-05-2018

Complimenten, ik groei er van! Ik bedoel, wie wil er nu niet horen dat je er goed uitziet? Dat is nou eenmaal fijn om te horen. Je kan op vele manieren complimenten geven, zoals ik ben trots op jou! Ik vind het knap hoe je het doet, complimenten waarvan je oprecht laat weten dat je goed bent zoals je bent. 

''Wel zijn er nog steeds complimenten die mij raken''


Vroeger wanneer iemand mij een compliment gaf dacht ik, ja ja het zal wel. Ik heb geleerd om complimenten in ontvangst te nemen. Wanneer ik nu een compliment krijg, word ik blij en kan dan oprecht zeggen dankjewel!  

Wel zijn er nog steeds complimenten die mij raken, die me dagen lang nog bezig kunnen houden, complimenten voor diegene die ze maakt, voelen als een compliment, maar voor mij soms nog steeds voelen als afkeur. Vroeger was ik dik! Er is helemaal niks mis met mensen wie zwaarder zijn, en wat is zwaar? Een goed gewicht is voor mij een gewicht waardoor je je goed voelt, dan straal je dat uit, zelf als ik naar andere mensen kijk vind ik juist de mensen die stralen nog mooier. Vaak zijn dat de mensen met uitstraling, warmte en een soort van sprankeling. Waar ik blij van word. 

Wanneer ik naar een feestje, de kroeg ga of soms ook wel gewoon in de supermarkt, word ik geconfronteerd met complimenten die mij raken. Mensen spreken me aan omdat ik veranderd ben qua uiterlijk. Ik ben veel afgevallen in de laatste jaren. Complimenten als, wat zie jij er goed uit! Wat ben je slank geworden,of vroeger zag je er echt anders uit, je bent echt mooi geworden! Jeetje wat ben jij veranderd zeg, je bent echt een mooie vrouw geworden, het staat je goed zo slank, een mooi karakter had je altijd al. Voelen voor mij als zie je, zag ik er toen niet goed genoeg uit?, was ik toen niet mooi genoeg?, was ik toen niet goed genoeg? Ergens weet ik dat deze mensen het goed bedoelen, en niet de intentie hebben om mij te kwetsen. Maar het raakt mij, ook al kan ik ook daar nu beter mee omgaan, vind ik het belangrijk om mensen hier bewust van te maken dat sommige `complimenten' iemand met een eetstoornis kan raken en hier dan grote gevolgen aan zitten. Het compliment ben ik namelijk binnen 3 sec vergeten, maar dat je me vroeger niet goed genoeg vond hou ik nog dagen vast.....    

© 2018 Eetstoornis blog. Gemaakt door Nicole Roes
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin